De laatste lootjes met een Schaterende Miu - Reisverslag uit Beijing, China van Miu Berg - WaarBenJij.nu De laatste lootjes met een Schaterende Miu - Reisverslag uit Beijing, China van Miu Berg - WaarBenJij.nu

De laatste lootjes met een Schaterende Miu

Door: Miu, Marieke en Alex

Blijf op de hoogte en volg Miu

18 Juli 2007 | China, Beijing

Dinsdag 17 juli 2007

Zo, de laatste lootjes. Vandaag willen we dus naar de Cloth Market gaan. We zijn daar in het begin van de middag heen gegaan, zodat Miu in ieder geval al 2 maaltijden binnen had, zodat ze niet zo moeilijk zal gaan doen…niet dat ze dat ooit doet ;-).

Het was een gebouw van 4 verdiepingen met allemaal hele kleine winkeltjes. Op zich erg leuk (beter dan van die grote warenhuizen). We hebben de hele middag daar rondgelopen en zijn daar redelijk goed geslaagd voor…..Miu…Tja, je snapt het al, het kind komt voor alles. Bovendien was er qua kleding voor ons niet echt onze smaak. Je hebt toch het idee dat het een soort 2e hands kwaliteit is. Ik heb overigens nog wel 5 Calvin Klein onderbroeken gekocht (waarvan ik later spijt had dat ik er geen 10 had gekocht), maar daar hield het wel mee op. Voor Miu hebben we een schattig jurkje en nog wat kleding gekocht. Daarnaast nog een Chinese vaas gekocht, die ik echt voor een klein prijsje kreeg. (hij was oorspronkelijk 1200, maar hij begon al met 850 en ik nam ‘m uiteindelijk mee voor 250!...Da’s pas afdingen…hahaha). Verder voor Miu nog wat typisch Chinese spulletjes gekocht, zoals een bakje om de grond in te doen die we bij haar vindplek hebben meegenomen, een beeldje en iets om op de muur te hangen.

Toen we op het punt stonden om daar weg te gaan, viel ons oog nog op een Olympic Store. Aangezien wij hadden beloofd om voor Madelon en Renee daar nog een meetlint te kopen, wij snel naar binnen. Met handen en voetenwerk duidelijk proberen te maken wat we bedoelde….hadden ze het gewoon niet….dus sorry M&R…geen meetlint voor jullie…

Na een voldane dag, waarbij Miu zich voorbeeldig had gedragen, kwamen we terug in het hotel. Daar was Miu nog steeds in opperbeste stemming en tijdens het eten van de rijstepap werd het helemaal leuk. Dan zit ze nl. bij mij op schoot terwijl Marieke haar hapjes geeft. Nu heeft ze dan natuurlijk altijd wat in haar handen, deze keer haar rammelaar en op een gegeven moment gaf ze die rammelaar aan Marieke. Zij moest dan even rammelen en ‘m daarna weer teruggeven. De grootste pret had Miu. Alleen werd het eten geven zo wel een langdurige bezigheid, want na elk hapje moest Marieke gaan rammelen ;-). Enfin, Miu vond het allemaal erg leuk.

Zo leuk zelfs dat ze, toen ze uiteindelijk naar bed moest, niet wilde gaan slapen. Omdat ze echt alles had gekregen wat ze nodig had (schone luier, genoeg te eten, aandacht) besloten wij haar deze keer maar eens te laten huilen. Nou, dat hebben we geweten. Anderhalf uur heeft mevrouw het uiteindelijk volgehouden (onze bovenburen moeten wel gedacht hebben!). Het is wel grappig als je haar dan hoort (het is dan nl. echt een om-aandacht-gehuil), dat ze soms plots stopt en dan hoor je haar bijna denken: “Hé hallo, ik zit hier te huilen hoor en ik wil aandacht!”. Gisteren dus eventjes niet.




Woensdag 18 juli 2007

Vandaag hebben we besloten om niets te doen, d.w.z. geen tripjes of iets anders. We hebben daarom lekker uitgeslapen met Miu tussen ons in. Deze werd nl. om een uur of 8 wakker en nadat ik haar eten (melk) had gegeven, heb ik haar tussen Marieke en ik ingelegd. Dat was weer een hele nieuwe belevenis, want voorheen zou ze dat nooit accepteren en nu ging ze heel lief op haar ruggetje liggen een beetje rond liggen kijken, wedstrijdje met mij doen wie het ’t langste volhield om in elkaars ogen te kijken, om vervolgens nog 1,5 uur in slaap te vallen.

Een goed begin van de dag dus. Toen we ons hadden opgefrist zijn we met z’n allen bij Marco, Meta en Talinda langsgeweest. ’t Was erg gezellig en het is ook leuk om te zien hoe kinderen dingen van elkaar oppikken. Talinda is nl. 2 maanden ouder dan Miu, maar staat al we zelfverzekerd op haar benen. Miu daarentegen niet, maar toen ze Talinda zo zag rondhuppelen, kan zij natuurlijk niet achterblijven en ging ook direct staan. Allemaal op de film vastgelegd door Meta, dus dat zullen we nog wel eens te zien krijgen.

Daarna nog even de laatste boodschappen gedaan, om daarna weer terug te komen op onze hotelkamer. Ik had nooit verwacht dat ik zo’n zin had om weer naar huis te gaan. Zo’n hotelkamer gaat op een gegeven moment toch echt wel vervelen. We moesten vanavond de koffers ook nog pakken, dus we hadden nog genoeg te doen.

Eerst moest Miu worden gevoed en dat wordt een steeds groter festijn. Vertelde ik hierboven al dat ze haar speeltje steeds weggaf, nu maakt ze er helemaal een circus-act van. Tussen (vrijwel alle!) happen door geeft ze nu haar speeltje weg en dan gaat ze in haar handen klappen terwijl degene die het speeltje heeft gekregen rammelt, de ander klapt natuurlijk ook vrolijk mee in de handen…een lol dat we hebben…Ze heeft ook nog een ander trucje en dat is dat ze haar speeltje met beiden handen boven haar hoofd vasthoud als ze een hapje krijgt…erg leuk allemaal. Ik weet dat jullie dat allemaal zelf ook al hebben meegemaakt (voor degene van jullie die al kinderen hebben), maar het is zo leuk allemaal dat ik het jullie niet wilde onthouden ;-).

Enfin, Miu had daarna natuurlijk weer helemaal geen zin om te gaan slapen, maar nadat ik naast haar bedje was gaan zitten, werd ze gelukkig eindelijk kalm en ging rustig slapen.

Morgenochtend worden om 10:30 de koffers opgehaald, dus vrijwel alles is nu ingepakt. De koffers zitten, dankzij de aankopen van gisteren, nu wel tjokvol, maar dat mag ook wel want we mogen 30 kg meer meenemen dan de vorige vluchten. Omdat dit binnenlandse vluchten waren mochten we maar 20 kg voor ons meenemen. Bij de vlucht van morgen mogen we 30 kg meenemen plus nog eens 10 kg voor Miu, dus over het gewicht maken we ons helemaal geen zorgen .

Nou, Ik ga maar eens afsloten. Het is hier nu bijna half één en we duiken de koffer maar eens in.

Ik hoop jullie allen morgen op Schiphol te mogen zien en wie niet komt….ach, jullie krijgen nog wel de kans om Miu te bewonderen ;-)…

Nogmaals dank voor al jullie leuke reacties.

Knuffels namens Miu,
M&M&A

  • 18 Juli 2007 - 19:29

    Henk:

    Geweldig leuk om dit allemaal te lezen. Ik kan niet op Schiphol zijn morgen en jullie lezen dit ook pas bij thuiskomst. Daarom dit: (Ik weet dat dit eigenlijk is voorbehouden aan burgemeesters en zo, maar toch) Miu, welkom in het kikkerlandje en pappa en mamma van Miu: nu stap je dat kikkerlandje weer binnen in een nieuwe hoedanigheid: pappa en mamma en ook dat is een bijzonder moment. Ik kom jullie na mijn vakantie een keer bewonderen!

  • 18 Juli 2007 - 20:23

    Heleen:

    Lieve alledrie,
    Wat heerlijk om al jullie verhalen te lezen over het spelen met Miu en dat jullie daar zoveel pret mee hebben! Dat hoeven jullie ons inderdaad niet te onthouden. Dat hoort toch bij papa's en mama's, dat ze tot vervelens toe over van die kleine gebeurtenisjes met hun kind kunnen praten :-)
    Nu nog één nachtje slapen en dan zien we jullie morgen op Schiphol. Veel succes met de reis en ik hoop dat Miu de drukte morgen aankan. Al die mensen opeens met een vreemde geur in een vreemd land. Gelukkig heeft ze haar papa en mama bij zich. Tot snel!!
    Veel liefs, Martin, Heleen en Sophie

  • 18 Juli 2007 - 20:27

    Heleen:

    ps: ik bedoel dus niet dat je me verveelt met je verhalen, maar dat ik het herken ;-)

  • 18 Juli 2007 - 21:12

    Oma En Opa Roos:

    Morgenochtend vroeg op om de plinten te plakken. Dit lezen jullie pas als je thuiskomt, vandaar ....
    Ook moeten de ballonnen nog opgeblazen worden en ons pompje is onvindbaar (wie heeft dat geleend). Ook nog wat versiering aanbrengen. Oei, dat is "oma Ineke" niet zo gegeven, maar ja.. voor Miu moet ik wat over hebben. Wij hopen dat het vliegtuig geen vertraging heeft; natuurlijk voor jullie heel belangrijk om weer fijn thuis te zijn, maar wij tellen de uren nu af!
    Een kus voor alledrie en tot morgenavond.

  • 19 Juli 2007 - 09:10

    Johan Cruijff:

    WELKOM THUIS !!

  • 19 Juli 2007 - 09:56

    Conni & Peter Matze:

    Hallo Marieke, Alex en Miu,

    Wat heerlijk dat jullie vanavond met z'n drietjes eindelijk thuis zijn.
    Het zal voor Miu een warm welkom worden, want zij is zo gewenst!
    Wij wensen jullie een hele fijne 'kraamtijd' toe, geniet ervan en denk ook wel even aan jullie zelf, want de emoties van de afgelopen dagen gaan niet in je (Nederlandse) koude kleren zitten.
    Op een later tijdstip komen we Miu graag eens bewonderen.
    Voor nu veel liefs van
    tante Conni & oom Peter

  • 19 Juli 2007 - 10:56

    Sandra:

    Hoi M&M&A

    Super leuk om jullie verslagen te lezen, maar nog veel leuker om jullie vanavond als trotse ouders te zien. Dikke kus&knuf San

  • 19 Juli 2007 - 11:09

    Bassie En Adriaan:

    Hoi Miu,

    Wij zullen er ook zijn als je vanavond aankomt ! ha ha ha ha ha

    doei

    Bassie & Adriaan

  • 21 Juli 2007 - 05:15

    Jan Peter Balkenende:

    welkom in Nederland Miu !

  • 21 Juli 2007 - 05:26

    Oom Willem:

    Hoi Miu,
    eindlijk heb ik je live kunnen meemaken.
    Wel lang op moeten wachten hoor ! Ik was al om 18.00 uur op schiphol. Om 18.30 uur kwamen Opa en Oma Roos en Julian en tante Marjolein ook. Daarna kwamen tante Heleen en Oom Martin ook nog + nog heel veel andere familieleden en bekenden en vrienden en keniseen. We zijn meteen naar jou gate gegaan en hebben heerkijke broodjes met Kaas gegeten. En wij maar wachten en wachten en wachten. En toen kwam je daar door die poort samen met papa en mama. Je leek wel een filmster zoveel flitsen van camera's gingen eraf.
    Wat had je een mooi vestje aan en wat heb je bijzondere mooie bruine ogen en een heel lief onschuldig koppie !! En ik maar foto's maken. Je ging ook nog heel lief Oma aanraken, dat ging vanzelf alsof je aanvoelde dat Oma en jij vanzelfsprekend grote vriendinnen zijn.
    Ik heb je ook nog aangeraakt maar dat vond je papa niet zo leuk. Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer ik je een knuffel mag geven en dan bedoel ik niet een knuffelbeest maar een knuffel tussen Oom en nicht. Hoe is t met je loopfiets ?
    Vind je die leuk en lukt t als om ermee
    te loopfietsen. Je zult wel moe zijn van al die emotionele toestanden en jullie lange reis. Nou schat ik hoop je snel weer te zien ! groetjes en liefs en kusjes van je enige echte Ome Willem.
    Je weet wel die van 'broodje poep'

    XX

  • 21 Juli 2007 - 05:29

    Prinses Amalia:

    Hoi Miu,

    ik hoorde dat je nu eindelijk bent aangekomen in Nederland. Gezellig joh !
    Als je wilt kunnen we een keertje afspreken om te spelen in 1 van onze paleizen. nou doei doei

    groetjes van prinses Amalia van Oranje Nassau

  • 21 Juli 2007 - 05:31

    Julian Klees:

    Welkom lief nichtje !
    Ik vind je heel stoer en tof !
    Hoop je snel weer te zien.

    kus Julian

  • 21 Juli 2007 - 05:32

    Ps:

    Ik ben lekker bijna jarig !!
    Word ik 1 jaar en wel op 11 augustus a.s.
    Heb je vast en zeker wel een mooi kado voor me ?!?!?! ha ha ha ha ha

    Julian

  • 21 Juli 2007 - 05:37

    Piet Paulusma:

    Hoi Miu,

    Welkom in dit natte kikkerlandje
    Het is echt niet zo dat t altijd regent in nederland hoor. Straks wordt het echt wel een keertje mooi weer en lekker warm.
    kijk maar op Pietpaulusma.nl dan weet je wanneer de zon gaat schijnen.

    doei Miu

  • 21 Juli 2007 - 05:38

    Julian Klees:

    Hee Miu moet je aan papa vragen of je de teletubbies mag kijken. Is echt een stoer programma. mijn favoriet is Dinkie Pinkie. Kijk ze en de mazzel van julian

  • 21 Juli 2007 - 09:44

    Zuiderzee Mannenkoor:

    welkom Miu !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miu

Op deze site zetten wij een reisverslag van onze reis naar China om Miu op te halen. Groetjes, Marieke & Alex

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 9284

Voorgaande reizen:

03 Juli 2007 - 20 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: