Een rustig dagje in Beijing en DE EERST POEPLUIER! - Reisverslag uit Beijing, China van Miu Berg - WaarBenJij.nu Een rustig dagje in Beijing en DE EERST POEPLUIER! - Reisverslag uit Beijing, China van Miu Berg - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje in Beijing en DE EERST POEPLUIER!

Door: Miu, Marieke en Alex

Blijf op de hoogte en volg Miu

16 Juli 2007 | China, Beijing

Maandag 16 juli 2007

Zo, de dagen beginnen nu echt af te tellen. Vandaag hebben we wederom de Silk Market op het programma staan, maar omdat Miu duidelijk toch nog wel veel rust nodig heeft, hebben we toch maar weer besloten om dit voorlopig even uit te stellen.

Miu had inmiddels (tot vanmorgen 10:00 uur) al 4 dagen geen ontlasting gehad. Net op het moment dat Marieke en ik aan het bespreken waren of we haar nu weer medicijnen zouden gaan geven, begon mevrouw plots te janken, ten teken dat er wel iets mis was. Ze leek ook duidelijk te drukken, dus na even gewacht te hebben, hebben we haar luier verschoont en wat denk je…..JA HOOR! HAAR EERSTE ECHTE DROL!!!! JOEPIEEEEE-DE-POEPIIIEEEE!!!! Omdat ze waarschijnlijk zo blij werd van onze reactie, gooide ze er een uur later nog maar weer een uit. Enfin, dat zijn dus 2 goede poepluiers en hiermee hebben we Miu dan eindelijk gezond verklaard.

Dat ze gezond is dat blijkt ook wel uit haar eetlust….Pfew, wat kan die kleine Miu een hoop wegstouen in een dag. Ze heeft gisteren trouwens ook het wereldrecord fles leegdrinken verbroken. Een fles met 250 ml in minder dan een halve minuut leeg !!! Tja, moeders in Nederland, daar kijken jullie van op, hè! … of misschien toch niet ;-)

Wat betreft de Rust, Reinheid en Regelmaat lijkt Miu er ook aardig de zin in te krijgen. Vooral wat betreft het rusten doet ze op dit moment een goede inhaalslag. Ze slaapt van 21:00 tot 9:00, wordt dan wakker, eet, gaat tussen 11 en 12 weer onder zeil, om vervolgens pas weer rond 17:00 wakker te worden. Ze zal enorm aan het groeien zijn, zo onderhand ;-).

Consequentie van bovenstaand schema is dat er bar weinig tijd overblijft om andere dingen te doen. Vandaag zijn we in de omgeving van het hotel maar even gaan rondlopen en een paar winkeltjes in gegaan, maar voor je het weet is het alweer 20:00 uur en moeten we alweer richting huis omdat Miu natuurlijk weer moet eten en slapen. Ach, we merken ook wel dat ze steeds meer los begint te komen. We kunnen haar inmiddels al aan het lachen maken en de voldoening die je daarvan krijgt, is het toch allemaal wel waard.

We kwamen nog mensen van onze groep tegen die hun 2e adoptie-kindje ophalen en zij vertelde ons dat we niet naar de Silk Market maar naar een andere market moesten gaan. Als het morgen allemaal een beetje meezit willen we daar naartoe gaan…

Kus,
M&M&A

• 16 Juli 2007 - 17:50

Heleen:

Lieve alledrie,

Wat leuk om wat foto's van jullie te kunnen bekijken. Maar eigenljk vooral van Miu!!! Wat een schatje zeg!
    Ook wij zijn aan het aftellen hoor :-)
    Met elke poepluier komt ze een beetje dichterbij Nederland ;-)

Veel liefs, Heleen en co

• 16 Juli 2007 - 17:59

Heleen:

ps: ik heb die schattige foto waarop ze in jullie bed ligt te slapen op ons bureaublad geplaatst. Kan ik haar iedere keer even zien als ik achter de pc zit :-)

• 16 Juli 2007 - 18:11

Oma Ineke:

Wat leuk de foto,s. Miu lijkt groter dan op de foto die wij hebben. De foto van Alex met Miu vind ik heel geslaagd.
    De hotelkamer ziet er gezellig uit met alle kinderspullen er in. Nog drie dagen ! Doei.

• 16 Juli 2007 - 18:16

Ik vergat iets.
    Er zit maar één ding op: nog een keer naar China gaan. Mét fototoestel en filmcamera die het dan doen.
    Miu vindt dat waarschijnlijk ook leuk. Ze is nu toch aan al dat reizen gewend en jullie weten daar nu ook mee om te gaan. Als Sophie haar ziet zal ze steeds willen knuffelen en aaien. Dat doet ze bij Julian ook. Hij werd daar gisteren niet goed van. Mag Sophie dat wel!
    Kus.

• 16 Juli 2007 - 19:13

Opa Hen:

Na ontvangst van de foto's heeft onze Sophie even het veld moeten ruimen. Dat wil zeggen: mijn PC bureaublad achtergrond wordt nu gevuld door de foto waarop Alex Miu in z'n armen houdt. Kan ik alvast een beetje wennen aan 'het chineesje' die de gemoederen meer en meer bezig gaat houden.

• 16 Juli 2007 - 19:35

Hakvoort:

alex en marieke wat een popje tot gauw
    ina en albert havoort

• 17 Juli 2007 - 08:37

Marjolein:

Hallo nichtje in China,

Wat ben je mooi...
    We willen ook nog een foto van Marieke en Miu, die van Alex is heel leuk!!!
    Julian kan maar niet wachten om met Miu te spelen, hij is er de hele nacht wakker van geweest!
    Goede reis en tot donderdag!!

Liefs, Marjolein, Willem en Julian

• 17 Juli 2007 - 12:19

Terence:

Gelukkig is ze weer helemaal gezond.

Jullie hebben zelf in iedergeval ook een lekkere nachtrust, als ze zoveel slaapt.

Gr. Terence.

• 17 Juli 2007 - 17:56

Oom Willem:

Ha Miu,
    Julian en wij kunnen haast niet wachten je te ontmoeten ! Weet je wel dat in 2008 de olympische spelen in China worden gehouden ?? Ga je ook nog meedoen ? Oom Willems broer Dirk heeft al geboekt. Als je t leuk vindt kunnen we 'n keer naar Artis gaan en naar Disneyworld en naar De Efteling en naar Madame Tusaud. Eerst moet je wennen als je in Nederland bent. Bel maar als je d'r klaar voor bent dat gaan we keet schoppen en kamperen in een tentje en lekker laat opblijven en chips eten.
    Opa Roos heeft heel hard gewerkt aan je kamer, die is echt heel blits en super geworden ! Daar zal je lekker kunnen slapen. Wel gezellig dat je 2 nichtjes hebt die heten : Frederique en Sophie.
    Je neven heten Julian en Christiaan.
    Gaan jullie straks logeren bij elkaar en verstoppertje spelen ?!? Miu is een mooie naam zeg ! Ik vind je een heel schattig en lief kindje op de foto.
    Als ik jou was zou ik aan je papa vragen of je op de terugreis in de cockpit mag kijken, interessant joh ! Als je straks in Nederland aankomt heb je al heel wat vlieguren gemaakt. Straks wordt je misschien wel een echte (brokke)piloot ha ha ha ha ha. Hier in Nederland is het telkens onweer, eng joh, niet normaal !
    blits, blits, donder donder(steen).
    Julian houdt van yogurt en cranberries, jij ook ?? Oma Roos heeft een hele bijzondere en zeldzame RUTIELkwarts waar jij vast wel mee mag spelen !! Kun je een beetje slapen of snurkt je papa heel hard ? Goed dat je lekker hebt gekakkiet ! Niks zo lekker als een heerlijke bolus draaien. Julian heeft soms wel 5x op een dag een poepie gedaan. Julian gaat morgen zwemmen met tante Marjolein, dat vindt ie heel tof en stoer, vooral als ie onder water gaat. Hij gaat echt niet huilen dan hoor ! Leuk als we straks saampies gaan zwemmen !! Laat t maar snel donderdag zijn want dan kunnen we je allemaal n knuffel geven lieve Miuhat. doei schat kusjes en liefs ook voor je mama en papa.
    XXXXXXXXXXXXXXXX Ome Willem

• 17 Juli 2007 - 19:09

Oma Ineke:

Lieve Miu, slaap jij nu de dagen aaneen? Wat goed dat jij nu al weet dat je 's nachts moet slapen.
    De RUTIELkwarts van je oma zal nog voor problemen gaan zorgen. Zoveel kleinkinderen die dat juweel willen hebben. Misschien moet ik er later voor jullie allemaal maar één kopen.
    Dikke kus van je oma

• 18 Juli 2007 - 06:54

Ome Willem:

straks een goeie reis en hopelijk weinig
    turbulentie onderweg.

doei doei